Search for missing Malaysian Airlines plane 11 years after disappearance

The search for Malaysia Airlines Flight MH370 has resumed nearly 11 years after its disappearance, with Ocean Infinity leading the hunt in the Indian Ocean off Perth. The search, covering 15,000 square kilometers, aims to locate wreckage of the missing Boeing 777 under a "no find, no fee" agreement.

The hunt for a Malaysian Airlines plane that went missing with 239 people on board in 2014 has resumed after nearly 11 years since its disappearance, local media reported on Tuesday.

Flight MH370 vanished without a trace on March 8, 2014, while flying from the Malaysian capital of Kuala Lumpur to Beijing, in one of aviation's greatest mysteries.

Now, nearly 11 years later, Ocean Infinity has launched a fresh search in the Indian Ocean, off the coast of Perth, Australia's 9News reported.

Ocean Infinity's deep-water support vessel, Armada 7806, arrived approximately 1,500 kilometers (932 miles) off the coast of Perth over the weekend.

The hunt will cover 15,000 square kilometers over six weeks, focusing on high-priority areas where debris from the Boeing 777 may be located.

Malaysian Transport Minister Anthony Loke, in December last, confirmed that Ocean Infinity would undertake the search under a "no find, no fee" contract, which means Kuala Lumpur will not bear any costs if no wreckage is found.

If the wreckage is discovered, the company will be paid $70 million.



X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.