Microsoft warns of Azure delays due to Red Sea submarine cable cuts

Multiple submarine fiber cables were cut in the Red Sea, potentially causing delays in Microsoft’s Azure cloud services. Teams are working to manage the disruption and minimize customer impact.

Microsoft announced that delays on its Azure cloud platform may increase due to multiple submarine fiber cable cuts in the Red Sea.

In a statement, Microsoft confirmed that several international submarine cables in the Red Sea have been cut.

As of September 6, network traffic passing through the Middle East may experience increased delays due to numerous submarine fiber cable outages in the Red Sea.

The statement noted that engineering teams are actively managing the disruption using various capacity and traffic routing methods, and are also in talks with alternative capacity providers in the region.

It was added that repairing submarine fiber cable cuts can take time, and during this period, the situation will be continuously monitored and optimized to minimize the impact on customers.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.