Atletico Madrid fans decided to revert the club to their old logo

The Spanish club, which made a statement after the voting between 28-30 June, which was opened to the participation of club members, announced that 88.68 percent of the votes that came out of the ballot box at the end of the referendum, in which 56 percent of the members participated, preferred the old logo.

With the votes of Spain's Atletico Madrid Club members, it has decided to revert to its old logo by removing the club logo that it has been using for the last 6 years, starting from the 2024-2025 season.

After criticism from fan groups, Atletico Madrid Club went to a referendum to keep the club logo it has been using since 2017 or to revert to the old one.

The Spanish club, which made a statement after the voting between 28-30 June, which was opened to the participation of club members, announced that 88.68 percent of the votes that came out of the ballot box at the end of the referendum, in which 56 percent of the members participated, preferred the old logo.

From 1 July 2024, Atletico Madrid will use the old logo from 1947-2017 on all jerseys and club symbols.

Atletico had replaced the strawberry-eating bear figure, which is the symbol of the city of Madrid, which it used in its logo, in 2017, with the management's decision on the grounds that it was an innovation.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.