McDonald’s rejects rumors of comeback in Russian market

McDonald's denied reports of returning to Russia, clarifying that a recent trademark renewal was solely to protect its intellectual property. The company reaffirmed its commitment to its values, highlighting its exit from Russia in May 2022 due to the war in Ukraine. It emphasized that the trademark renewal aims to prevent third-party exploitation.

McDonald's on Saturday rejected reports about its possible return to Russia, saying a recent trademark renewal in the country aims solely to protect its intellectual property, according to a statement shared by the company's Ukraine office on X.

McDonald's said it "remains committed to its values" and noted it exited the Russian market in May 2022 after condemning Russia's military aggression against Ukraine.

"Our intellectual property is among our most valuable assets. McDonald's regularly renews the ownership rights of its trademarks worldwide, even in countries where it no longer operates, to safeguard the brand and prevent third parties from exploiting it," the company said.

McDonald's reaffirmed that its departure reflected its corporate principles, stating: "We stay true to these values."

The company finalized the sale of its business in Russia nearly two years ago, becoming one of the first major international firms to take such action after the start of the war.



X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.