Ukraine enters 2nd winter of war with ‘increasing disease burden’ on health care: WHO official

The World Health Organization (WHO) on Tuesday warned that Ukraine is entering its second winter of the Russian war with an "increasing disease burden" on health care.


"We are entering the second winter, which will be cold and long winter and has also public health effects," Jarno Habicht, the WHO representative in Ukraine, told a UN briefing in Geneva via video link.



Habicht underscored that the UN agency has seen an "increasing disease burden" on health care since the beginning of the war on Feb. 24, 2022, due to the war's impact on health and public health.



"So even if the war would end today, the health needs of millions of people across the whole Ukraine will be high and increasing," he warned, and said the disruption of the health system is "high."


"While we were optimistic last year that restoring the health system can be fast, it takes time," he added.


Citing the evaluations of the WHO and its health partners, Habicht said 7.8 million people will have health needs in 2024.


He said that they are aiming to reach 3.8 million people in that period, adding: "This is something where we need to put all of our efforts to reach to all of those civilians, many of those who are elderly, and children."


Regarding attacks on health care, he said that the WHO verified more than 1,400 attacks on health care that caused "many civilian casualties."


"And these attacks continue," he said.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.