LinkedIn to phase out China-based jobs app InCareer, cut 716 employees

LinkedIn announced it will phase out its China-based jobs app, InCareer, and reduce its workforce by 716 employees.

"Though InCareer experienced some success in the past year thanks to our strong China-based team, it also encountered fierce competition and a challenging macroeconomic climate," the US-based business and employment online service provider said Monday in a statement.

The company said it will focus its China strategy on assisting companies operating in the country to hire, market and train abroad, which will involve maintaining talent, marketing and learning businesses, while phasing out InCareer in China by Aug. 9.

It added that its strategy in China will result in a reduction of 716 employees. The figure makes up around 3.7% of its 19,000 employees around the world.

The number of InCareer members in China exceeded 57 million, while there were more 875 million LinkedIn members worldwide as of July 2022, according to the company.

LinkedIn had announced in October 2021 that it will close operations in China to launch a new jobs app for the country.

Amid tight control by Beijing on the internet, some major US-based tech companies have left China. Google left in 2010, Facebook and Twitter have been blocked for more than a decade.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.