Energy drinks banned for under-16s in the UK

The UK government has announced it will ban the sale of energy drinks to anyone under the age of 16 to combat obesity, sleep problems, and anxiety in children.

The ban will cover drinks like Red Bull, Monster, Relentless, and Prime, making it illegal to sell products with more than 150 milligrams of caffeine per liter to minors. Lower-caffeine drinks like Coca-Cola, Pepsi, tea, and coffee are exempt.

Health Secretary Wes Streeting said, "It's unacceptable for children to consume the caffeine equivalent of a double espresso every day. While these drinks may seem innocent, they disrupt sleep patterns, concentration, and health, and the sugary ones damage teeth and increase obesity."

According to official data, about 100,000 children in the UK drink at least one high-caffeine energy drink daily. Experts warn that these drinks lead to sleep problems, increased anxiety, lack of concentration, and a decline in school performance. The high sugar content also raises the risk of obesity and tooth decay.

Major supermarket chains such as Tesco, Sainsbury's, Asda, Morrisons, and Waitrose had already stopped selling energy drinks to children. However, the government stressed that sales continue in smaller corner shops and kiosks. The new regulation is expected to take effect after a 12-week consultation period. Following the ban, sales are also planned to be prohibited in schools and vending machines.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.