Turkish Airlines hits the skies with a whopping 6 million passengers in November

In November of this year, Turkish Airlines reported carrying 6 million passengers, a 4.1% increase from the previous year. According to the national flag carrier of Türkiye, the passenger load factor for this month was between 80.4%-84.4% on domestic flights and 79.9% on international flights, with an overall average of 83.1% in November 2022.

Turkish Airlines carried 6 million passengers this November, up 4.1% from a year ago, Türkiye's national flag carrier said on Wednesday.

The passenger load factor, or seat occupancy, came in at 80.4%-84.4% on domestic flights and 79.9% on international flights. The figure was 83.1% in November 2022.

The volume of cargo and mail it carried surged 11% year-on-year to 153,500 tons in November.

Available Seat Kilometers (ASK) offered by the company went up 12.1% to hit 18.2 billion in the same period.

The total number of passengers of Turkish Airlines soared 16.6% at an annualized pace to 77.3 million in January-November.

Its total load factor edged up by 2.3 points annually to 82.8% in the first 11 months of this year.

ASK grew 16.1% to 215 billion from 185.2 billion for the same period of 2022.

The airline carrier 1.5 tons of cargo/mail from January to November, a year-on-year decline of 2.8% to 1.50 million tons.

Turkish Airlines flies to 339 destinations with its fleet of 487 aircraft, including passenger and cargo planes.



X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.