Disney and YouTube TV seal multi-year distribution agreement

The Walt Disney Company announced a new multi-year distribution deal with YouTube TV, expanding subscriber access to its complete linear portfolio and adding the ESPN Unlimited Plan at no extra cost.

The Walt Disney Company has secured a new multi-year distribution deal with YouTube TV, the company said on Friday evening.

The deal will bring Disney's marquee sports, news and entertainment programming back to subscribers with greater choice and value, the company said.

As part of the deal, Disney's full suite of networks and stations — including ESPN and ABC — has already been restored to YouTube TV.

Under the agreement, YouTube TV will carry Disney's complete linear portfolio, which includes all ESPN networks, ABC, Disney-branded channels, Freeform, FX Networks and National Geographic.

In addition, ESPN's new direct-to-consumer service, the Unlimited Plan, will be made available at no extra cost to YouTube TV subscribers, offering both live and on-demand programming directly within the platform.

The deal also provides flexibility through genre-specific packages and allows select YouTube TV offerings to include the Disney+, Hulu Bundle, further enhancing the streaming experience for customers, the company said.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.