Turkish manufacturers upbeat about business outlook

Turkish manufacturing sector is positive about business outlook regarding output growth, export sales and capex plans despite challenges in financing, said a report by London-based global data company IHS Markit on Wednesday.

The Turkey Industrial Outlook report, prepared in collaboration with İstanbul Chamber of Industry, showed that 55 percent of Turkish manufacturers surveyed by IHS Markit expected a rise in production volumes for a year ahead.

"At 45.4 percent in March, the resulting net balance signals widespread confidence regarding output prospects in the next 12 months among goods-producers," it said.

The report revealed that industrialists also expected their profits to increase but concerned about higher costs of imported raw materials.

"Turkish manufacturers are generally upbeat about access to finance (net balance 21.0 percent), although respondents note concerns about the cost of finance," the report read.

Tim Moore, associate director at IHS Markit, said that higher export sales and rising domestic consumer spending are expected to drive output growth.

"Manufacturers are backing up their positivity towards the demand outlook by looking to increase research and development budgets and digitization spending," Moore said.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.