Porsche global sales decline 6% in January-September

Porsche's global sales dropped 6% in the first nine months of the year, with a significant 26% decline in China, impacted by challenging market conditions and increased competition, despite a 5% rise in North America.

Global sales of Porsche, the luxury car brand of the German Volkswagen Group, declined 6% in the first nine months of the year as demand from China and Europe waned, according to a statement on Thursday.

The number of global car deliveries by the luxury carmaker fell to 212,509 units in January-September.

Porsche delivered only 32,195 units to China in the same period, marking a 26% decline.

The luxury brand cited challenging market conditions, especially in the luxury segment, as well as the rising competition from China.

Porsche's deliveries to China make up 15% of its global sales, while suffering from the tariff tensions between the EU and China.

Porsche's sales to North America climbed 5% in the first nine months of the year to 64,446, while its sales in Germany fell 16% to 22,492 units.

The German luxury brand's sales in Europe — except for Germany — declined 4% to 50,286 units, according to the statement.

Porsche, a brand that depends entirely on exports, lowered its sales expectations for this year in a statement last month due to weak demand, competitive pressure in China, and US tariffs.



X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.