Turkish exports to Africa in 2024 see jump of $19.4B

Türkiye's exports to African countries rose 1.7% year-on-year to $19.4 billion in 2024, according to Turkish Exporters' Assembly (TIM) data compiled by Anadolu.

In 2003, Türkiye adopted a strategy for the development of commercial and economic relations with African countries to promote trade, investments, technology transfer, exchange of know-how, and technical assistance with the continent, leading to numerous projects and collaborations.

Türkiye last year exported to 56 African countries, accounting for 7.4% of the country's total exports. Egypt got the largest exports by value with $3.5 billion, followed by Morocco with $3.1 billion, and Libya with $2.5 billion.

The sector with the most exports was chemicals and chemical products with $3.1 billion, followed by grains, pulses, oilseeds, and their products with $2.5 billion, steel with $2 billion, auto industry products with $1.4 billion, and electricity and electronics sectors' products with $1.3 billion.

Exports of machinery and components amounted to $1.3 billion, the textile products and raw materials sector $1.3 billion, and ferrous and non-ferrous metals $912.7 million.

Normalization moves in Turkish-Egyptian relations bore fruit, as meetings between the two countries' presidents led to a 21.8% jump in exports to Egypt.

Exports to Ghana also rose 49.6% on an annual basis, with exports to Nigeria up 9.1%, to Libya 8.4%, and to Morocco 6.9%.



X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.