Asian Development Bank provides $20.5B to back Asia, Pacific in 2022

"Although these remain challenging times for the region, I firmly believe that with our ongoing support, developing member countries will successfully navigate current crises and longer-term challenges as they build for a more prosperous, inclusive, resilient, and sustainable future," Masatsugu Asakawa, the head of the bank, said.

The Asian Development Bank used a budget of $20.5 billion last year in loans, grants, equity investments, guarantees, and technical assistance to help Asia and the Pacific in the recovery period of the COVID-19 pandemic.

The bank's budget for food security was at $3.7 billion in 2022, and $6.7 billion for financing for mitigation and adaptation initiatives, according to its annual report released on Monday.

"Although these remain challenging times for the region, I firmly believe that with our ongoing support, developing member countries will successfully navigate current crises and longer-term challenges as they build for a more prosperous, inclusive, resilient, and sustainable future," Masatsugu Asakawa, the head of the bank, said.

While the finance sector took the lion's share from the bank's assistance with $5.68 billion, transport ($4.34 billion) and public sector management ($3.72 billion) followed it.







X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.