Elon Musk, ex-Twitter official argue over 'free lunch' at Twitter HQ

Elon Musk and an ex-Twitter official argued over "free lunches" at the company's headquarters after a report emerged that under the new CEO, the company would stop picking up the tab for the daily meal.

In response to a tweet of a New York Times article that said Musk "plans to begin making employees pay for lunch -- which had been free -- at the company cafeteria," Musk claimed that despite Twitter staff not coming to the office over the past year, the cost of each lunch served was upwards of $400.

After Musk's comment, ex-Twitter executive Tracy Hawkins, who ran the meal program at the firm, joined the discussion and accused him of lying.

"For breakfast & lunch we spent $20-$25 a day per person. This enabled employees to work thru lunchtime & mtgs (meetings). Attendance was anything from 20-50% in the offices," said Hawkins, who mentioned that she resigned a week ago as she did not want to work for the new Twitter CEO.

Musk, in turn, dismissed Hawkins' claims as "false" and said Twitter spends $13 million annually on food services for the headquarters.

"Badge in records show peak occupancy was 25%, average occupancy below 10%. There are more people preparing breakfast than eating breakfast. They don't even bother serving dinner, because there is no one in the building," he added.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.