H&M beats expectations in second quarter but inflation risks loom

Swedish fashion retail giant H&M beat analysts' expectations in the second quarter and reported that supply chain woes were finally beginning to recede.
H&M said Wednesday that its second-quarter profit after tax increased to 3.68 billion Swedish kronor ($362 million) from last year's 2.77 billion kronor.
Operating profit was 4.99 billion kronor, corresponding to an operating margin of 9.2%, higher than the prior year's 3.85 billion kronor or 8.3% margin.
Net sales increased 17% to 54.50 billion kronor from 46.51 billion kronor last year.
One concern, however, is the high inflation that has taken hold in markets around the world, which could result in consumers spending less on clothing going forward.
As in the previous quarter, H&M said it was benefiting from a strong recovery from the coronavirus pandemic, which had weighed heavily on business at this time a year ago.
This low-base effect, which has boosted year-on-year comparisons, will now begin began to expire as demand normalizes.
In June, for example, H&M anticipates a 6% decline in sales adjusted for currency effects compared to the very strong previous year. Much of the blame for this was attributed to the suspension of business in Belarus, Russia and Ukraine.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.