Turkey to register record volume of e-commerce in 2020

Turkey's e-commerce volume reached 190 billion Turkish liras ($24.68 billion) by the end of 2019, and expected to hit a record by the end of this year, the chairman of the Association of E-commerce Operators said on Monday.

Emre Ekmekçi told Anadolu Agency that Turkey's e-commerce has shown a record growth this year with the effect of the pandemic.

He said 65% growth with a volume of 250 billion Turkish liras (around $32.5 billion) is estimated for 2020, noting that this figure may exceed 400 billion Turkish liras (around $52 billion) in 2021.

The number of bank and credit cards used in e-commerce increased by 8 million in March, April, and May -- the first three months of the pandemic -- he also said.

"The biggest growth occurred in the supermarket category, growing five-fold since March, compared to the last year.

"The target is 30 billion Turkish liras ($3.9 billion) for this year. We believe we will achieve this figure by the end of the year," Ekmekçi added.

Advising the consumers on e-commerce, he stressed that they should pay attention to whether websites have SSL certificates and addresses of payment pages start with "https://" instead of "http://".

Growth and investments in the sector will continue in the same way after the pandemic ends, Ekmekçi said.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.