Güney Kore'nin uzaya ilk ticari roket gönderme girişimi başarısızlıkla sonuçlandı

Güney Kore’nin uzaya ilk ticari roket gönderme girişiminin başarısızlıkla sonuçlandığı bildirildi. Roket, fırlatmadan kısa süre sonra yaşanan teknik arıza nedeniyle düştü.

Roketin işletmecisi Innospace, Hanbit-Nano adı verilen roketin Brezilya'daki Alcantara Uzay Merkezi'nden yerel saatle 22.13'te fırlatıldığını, ancak kalkıştan yaklaşık 30 saniye sonra kazanın meydana geldiğini açıkladı.

Şirketten yapılan yazılı açıklamada, roketin fırlatmadan kısa süre sonra yaşanan teknik arıza nedeniyle önceden belirlenmiş güvenli bir bölgeye düştüğü, olayda can kaybı ya da ilave hasar yaşanmadığı kaydedildi.

Fırlatma anının YouTube üzerinden canlı yayınlandığı ancak kalkıştan kısa süre sonra alevlerin görülmesi üzerine yayının kesildiği belirtiliyor.

Hanbit-Nano roketinin, 5'i uydu olmak üzere toplam 8 parça yükü Alçak Yer Yörüngesi'ne taşıması planlanıyordu.

İlk aşaması 25 ton tahrip gücüne sahip hibrit motorla ateşlenen roketin ikinci aşaması ise oksijen ve sıvı metan yakıtlı bir motorla destekleniyor.

İlk olarak 22 Kasım'da yapılması planlanan ancak bu tarihten bu yana üç kez ertelenen fırlatışın başarılı olması halinde, bu Güney Kore'de özel bir şirket tarafından gerçekleştirilecek "ilk uzay fırlatışı" olacaktı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.