Britain says Russia's Donbas offensive 'has lost momentum'

"Under the current conditions, Russia is unlikely to dramatically accelerate its rate of advance over the next 30 days," the British military said in a regular Twitter bulletin.

Russia has probably lost around a third of the ground forces it deployed to Ukraine and its offensive in the Donbas region "has lost momentum and fallen significantly behind schedule", British military intelligence said on Sunday.

"Despite small-scale initial advances, Russia has failed to achieve substantial territorial gains over the past month whilst sustaining consistently high levels of attrition," the British defence ministry said on Twitter.

"Russia has now likely suffered losses of one third of the ground combat force it committed in February."

It said Russia was unlikely to dramatically accelerate its rate of advance over the next 30 days.

Since Russia's invasion on Feb. 24, Ukraine's military has forced Russia's commanders to abandon an advance on the capital Kyiv, before making rapid gains in the northeast and driving them away from the second biggest city of Kharkiv.

A Ukrainian counteroffensive has been under way near the Russian-held town of Izium, though Ukraine's military reported on Sunday that Russian forces were advancing elsewhere in the Donbas region, the main theatre of war over the past month.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.