Reuters slammed for waging anti-Turkey campaign by using manipulative pictures

Reuters has been criticized [by a great number of journalists and the professional press organizations] for waging an anti-Turkey campaign by using manipulative images and biased news.

Professional Turkish media organizations slammed a photograph Thursday that was used by London-based Reuters regarding Turkey.

Reuters reported that Turkey and France will ease coronavirus restrictions beginning July 1.

The photograph used by Reuters was considered a "perception operation."

For France, Reuters highlighted that tourists returned to Paris with the easing of the measures. And a couple continued their honeymoon after it was interrupted due to the pandemic. But in a report on Turkey, a picture was used showing a paper collector in front of closed shops.

The image, allegedly belonging to Turkey, was criticized by journalists, professional press organizations and Turks, who pointed out that it was "manipulated" and "has nothing to do with the current situation in Turkey."

President of the Media Association Ekrem Kızıltaş said that move violates journalistic principles.

"International news agencies should learn about objectivity," said Kiziltas.

The head of the Communication Platform, Yusuf Ziya Çataklı said: "The people who make these news are Turkish citizens of Reuters working in Turkey. This is a sad thing. They are trying to impose this photo on the world and they choose them specifically."


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.