UK needs to make a Brexit call soon: deal or no-deal?

"If we can't get a deal, rightly so, we've got to allow businesses to prepare. I can't go to businesses at the 11th hour on the 31st of December... We have to make a decision much sooner," Nadhim Zahawi -- the junior business minister -- stressed in his comments to Sky News on Thursday.

Britain cannot tell businesses to prepare at the last minute if talks between London and Brussels fail to agree a Brexit deal so Prime Minister Boris Johnson will need to make a decision sooner rather than later, a junior minister said on Thursday.

"If we can't get a deal, rightly so, we've got to allow businesses to prepare," junior business minister Nadhim Zahawi told Sky News.

"I can't go to businesses at the 11th hour on the 31st of December... We have to make a decision much sooner."

Goldman Sachs said on Thursday that there could be drama at the EU summit over Brexit but that a thin trade deal was likely to struck by early November.

"Neither the UK Prime Minister's 15 October deadline nor the European Commission's 31 October deadline constitutes a hard stop on Brexit negotiations," Goldman analyst Sven Jari Stehn said in a note to clients. "This week's European Council may well feature an additional dose of political drama."

"We think the perceived probability of 'no deal' will persist through the course of October. But our core view remains that a 'thin' zero-tariff/zero-quota trade agreement will likely be struck by early November," Goldman said.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.