Apple quarterly profit rises 12 percent to 8.7 billion dollar

Apple's earnings climbed 12 percent to $8.7 billion in the company's latest quarter amid rising demand for iPhones, iPads and Mac computers.

Revenue for the period increased 7 percent from last year to $45.4 billion.

The fiscal third-quarter results announced Tuesday exceeded analysts' projections for the period spanning from April to July 1.

Just as importantly, Apple predicted revenue for its current quarter ending in September will range from $49 billion to $52 billion. That's better than Apple's performance last year when its popular line of iPhone 7 phones came out.

The upbeat forecast is likely to ease concerns that production problems might delay the release of Apple's next-generation iPhone, which typically comes out in late September. That model is expected to boast a higher-quality screen and several other new features.

Analysts on average expect the company to sell 45.55 million iPhones in the current quarter, according to FactSet. Apple sold 45.51 million iPhones in the year-ago quarter.

Apple's fourth quarter generally includes first-weekend sales of the company's latest devices.

The company's net income rose to $8.72 billion, or $1.67 per share, in the three months ended July 1, from $7.80 billion, or $1.42 per share, a year earlier.

Revenue rose to $45.41 billion from $42.36 billion in the quarter, typically the company's weakest. Analysts on average had expected $44.89 billion.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.