Mobile giant Turkcell sells its shares in Fintur

Turkey's leading mobile network operator Turkcell on Wednesday sold its shares in the Netherlands-based telecommunication company Fintur.

The transaction came after the shareholders of Fintur agreed to transfer its subsidiary Kcell to Kazakhtelecom.

"Binding agreement with respect to the transfer of our shares in our 41.45 percent owned subsidiary Fintur to Sonera Holding, the other shareholder of Fintur, has been signed on December 12, 2018," Turkcell said in a statement.

The statement was issued on Turkey's Public Disclosure Platform (KAP).

The value of the transaction is anticipated to be some €350 million ($396.4 million).

The transaction is expected to be completed following the transfer of Kcell to Kazakhtelecom and obtainment of other regulatory approvals, it said.

Turkcell CEO Kaan Terzioğlu called the announcement as a milestone for the company's focus on digital services and strong balance sheet strategies.

"Subject to the FX rates and balance sheet position on the closing date, the contribution of this transaction to Turkcell's profitability is expected to be approximately 850 million Turkish liras [some $70.864 million]," Terzioğlu said.

Earlier on Wednesday, Fintur sold its total shareholding (51 percent) in Kcell to Kazakhtelecom, a fixed line operator controlled by Kazakh government, for $771 million.

Fintur, through its subsidiaries, provides mobile telecommunication services in Azerbaijan, Kazakhstan, Georgia, and Moldova.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.