Turkey’s publications increase 87 percent in past decade, with sixfold jump in Arabic materials

The number of materials published in Turkey increased 87 percent in the past decade, with a remarkable sixfold increase in Arabic language publications and a fifteenfold increase in e-books, according to TurkStat.

Between 2008 and 2017, Turkey's publications were counted at 60,335, including e-books and other electronically printed material.

Of these publications, 91.4 percent were in the Turkish language, 5 percent in English and 3.6 percent in other languages.

Turkish publications increased by 84 percent, English by 83 percent and German by 82 percent.

Arabic publications, however, leapt from 192 in 2008 to 1,237 in 2017, a 544 percent increase over 10 years.

By publication subject, the largest category of Arabic language publications was "religion," followed by "education" and "adult culture."

Overall, the largest increase in publication category was in electronic books, which increased fifteenfold from 107 in 2008 to 6,389 in 2015. In comparison, books published in print, which remain the largest share of published materials, increased 83 percent.

The largest category of e-books, as of 2017, was "education," followed by "adult culture" and "children and young adult."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.