World's largest brands responsible for Indonesia forest destruction: Greenpeace

Palm oil companies supplying some of the world's largest brands have destroyed 130,000 hectares of Indonesian rainforest since 2015, environmental group Greenpeace said in a report released Wednesday.

The area destroyed by the 25 palm oil groups is almost twice the size of Singapore, Greenpeace said.

At least 20 of the palm oil groups supply 12 global brands, including Unilever, Nestle, Colgate-Palmolive and Mondelez, the report said.

The report includes "evidence of exploitation and social conflicts, illegal deforestation, development without permits, plantation development in areas zoned for protection and forest fires linked to land clearance."

Greenpeace said 40 per cent of the deforestation took place in the eastern province of Papua.

The group said that habitat destruction, much of it caused by the palm oil industry, has led to the loss of half of the Bornean orangutan population in just 16 years.

The wildlife conservation group WWF estimates that there are now about 104,700 Bornean orangutans in the wild.

More than three-quarters of the 1,000 square-kilometer Tesso Nilo national park, home to tigers, orangutans and elephants, has been converted into illegal palm oil plantations, Greenpeace said.

Around 24 million hectares of rainforest were destroyed in Indonesia between 1990 and 2015, according to Indonesian government figures.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.