Richard Thaler wins 2017 Nobel economics prize

U.S. economist Richard Thaler has won the 2017 Nobel Economics Prize "for his contributions to behavioral economics," the Royal Swedish Academy of Sciences said on Monday.

The University of Chicago professor has "incorporated psychologically realistic assumptions into analyses of economic decision-making," the academy said.

The findings and theoretical insights of Thaler, 72, "have been instrumental in creating the new and rapidly expanding field of behavioural economics, which has had a profound impact on many areas of economic research and policy".

Along with former Obama administration official Cass Sunstein, Thaler authored the bestseller Nudge, which argued that small policy changes can help people make better decisions in their lives.

The prize committee said that Thaler won a monetary prize of 9 million Swedish kroner (nearly $1.1 million).

On his plans for the money, the Nobel Prize Twitter account quoted him as saying: "I will try to spend it as irrationally as possible!"

The Nobel prize in economics, formally called the Sveriges Riksbank Prize in Economic Sciences in Memory of Alfred Nobel, was established in 1968.

Last year, Oliver Hart from Harvard University and Bengt Holmstrom from the Massachusetts Institute of Technology were awarded "for their contributions to contract theory."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.