Anti-Israel boycotts cause decline in sales

Israel's continued attacks on Gaza have caused the popular fast-food chain McDonalds to have a %1 drop in sales in the second quarter of 2024. Such a decline in sales was recorded for the first time since 2020, and subsequently led to a decline in revenues and profits.

The company's revenue for the second quarter fell short of market expectations at $6.49 billion, while net profit decreased by 12%.

U.S.-based companies Starbucks and KFC were also affected by the boycotts against Israel.

Starbucks, which is boycotted in the Middle East and Asia, have seen a decline in revenues in the first quarter of 2024. Its revenues decreased by 2% year-on-year, dropping to $8.6 billion in the January-March period.

In April, KFC temporarily closed 108 outlets in Malaysia following an anti-Israel boycott.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.