Robotic avatar of Japan's digital minister unveiled

A mechanical avatar of Japan's Minister of Digital Reform, Taro Kono, was revealed by a group of robotics researchers on last Friday.

It is the first example in the world of a robot doppelganger of a serving government minister.

The group that is conducting the research will be proceeding with remote control demonstration tests with the robot minister.

The minister himself also took the chance to control robo-Kono at the press event and seemed pleased with the results.

"I can send my avatar to various places and talk without having to go there myself," he said.

Before seeing the robot, Kono had said that "If it looks and seems human, I'll feel closer to it."

When he actually came face-to-face with it, he quipped, "With the Diet's permission, I'd gladly have it sit in for me at the Budget Committee."

He also shared the photos he took with the robot in his Twitter account.

The Kono avatar is part of a research and development project directed by the Cabinet Office. The testing period began in 2020 and is set to run until 2025.

The Kono robot has apparently been under development since 2020, when the flesh-and-blood version was Japan's minister for regulatory reform.

The goal of using the avatar is for activities such as promoting the My Number government ID system.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.