Facebook revenue jumps while US privacy penalty looms

Facebook Inc beat analysts' estimates for quarterly revenue on Wednesday, aided by growth in its Instagram business and a surge in advertising spending by companies while also warning it could face up to $5 billion in losses related to an official U.S. privacy investigation.

Monthly active users rose to 2.38 billion, beating estimates of 2.37 billion, according to IBES data from Refinitiv.

Total revenue rose 26% to $15.08 billion, beating analysts' average estimate of $14.98 billion.

Net income attributable to Facebook shareholders fell to $2.43 billion, or 85 cents per share, in the first quarter ended March 31, from $4.99 billion, or $1.69 per share, a year earlier.

Analysts were expecting the company to report profit of $1.63 per share.

In its quarterly earnings update, Facebook said it had set aside $3 billion from its first quarter results in reserve to pay any fine by the U.S. Federal Trade Commission, which last year reopened its investigation into a 2011 privacy settlement with Facebook.

"We estimate that the range of loss in this matter is $3.0 billion to $5.0 billion," the company said. "The matter remains unresolved, and there can be no assurance as to the timing or the terms of any final outcome."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.