Economists worried a recession underway for US economy

Despite the U.S. economy growing at a fast pace, some economists are starting to worry over rising interest rates and a phenomenon called "flattening yield curve," CNBC reported on Monday.

The term means a negative signal from the bond market.

"The yield curve — with one exception in 1966 — has basically predicted every recession," Natixis' Chief Economist Joseph LaVorgna was quoted as saying by CNBC.

"If the curve inverts let's say in October, history would say the earliest you'd have a recession would be next summer, next August. And the latest would be August of 2020," LaVorgna added.

"Now it's possible that this time is different and the curve might be sending a different signal because long rates are relatively low."

U.S. economic growth will probably accelerate this year before slowing in 2019 to well below the Trump administration's 3 percent target as a fiscal stimulus fades, congressional researchers recently projected.

In an updated economic outlook, the nonpartisan Congressional Budget Office (CBO) projected that inflation adjusted or real gross domestic product (GDP) would grow 3.1 percent this year, exceeding 2.2 percent growth in 2017 due to lower income taxes, increased government spending and private investment.

The government slashed corporate and personal income taxes in January in a $1.5 trillion package and the U.S. Congress passed a $1.3 trillion spending bill in March.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.