British holidaymakers returning to Turkey: Thomas Cook

British holidaymakers are returning to Turkey and package holiday bookings to Turkey are currently up 84 percent year-on-year, a global travel company said Monday.

"Package holiday bookings to Turkey are currently up 84 percent year-on-year while Egypt bookings have increased by 89 percent year-on-year," according to Thomas Cook's 2018 Holiday Report.

"Turkey's growth is being driven by families who make up 61 percent of package bookings for this summer. Egypt is similarly popular with over half (51 percent) of overall bookings coming from families," the report added.

"So far this summer, Turkey is the standout destination for British holidaymakers and we are seeing substantial growth in bookings compared to last year. With just one week to go until the summer holiday season officially begins, Egypt and Tunisia are also selling well with price and quality driving a return to these much-loved destinations," said Chris Mottershead, managing director for Thomas Cook, U.K.

Based on summer 2018 bookings to date, Spain (combining mainland, Balearics and Canaries) comes out on top for the second year running.

"Turkey is at number three but is, in fact, currently outselling mainland Spain and the Canary Islands combined," according to the report.

The top five destinations for summer 2018 is listed as Spain (mainland Spain, the Balearics and the Canary Islands), Greece, Turkey, U.S. and Caribbean.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.