Turkish Airlines carries over 5M passengers in February

The total number of passengers carried by Turkish Airlines rose by 26 percent, reaching 5.1 million passengers in February compared to the same month last year, the flag carrier said Monday.

"The 5 million passenger level was exceeded for the first time in Turkish Airlines history in the month of February," according to an airline statement.

It added the airline's passenger load factor or seat occupancy increased 6.4 percentage points to 79.7 percent.

During January-February, the total number of passengers carried by the flag carrier climbed 31 percent over the same period last year to reach 10.8 million, said the statement.

It said the number of international passengers rose 27 percent, with the exception of international-to-international transfer passengers -- transit passengers.

The cargo/mail volume also grew 39.4 percent year-on-year in February and 44 percent in the first 2 months of 2018, compared to the same period in 2017, the statement said.

In 2017, Turkish Airlines carried 68.6 million passengers.

The airline flies to over 300 destinations -- 252 international and 49 domestic -- worldwide with its fleet of more than 330 passenger and cargo aircraft.

From 2011 to 2016, the world airline survey Skytrax named Turkish Airlines the best airline in Europe.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.