Turkcell’s profit goes up 69 percent in Q2

Turkcell's net profit rose to 704 million Turkish liras (almost $200 million) in the second quarter of the year, marking a 69 percent increase year-on-year, the leading mobile network operator announced Friday.

"Total revenues climbed 29 percent to 4.32 billion liras ($1.22 billion) in the period and Turkcell has maintained its leadership in the local market," CEO Kaan Terzioğlu said in a press release.

The company's profit rise is based on core earnings before interest, taxes, depreciation and amortization (EBITDA) that reached 1.46 billion liras ($412 million), corresponding to a 42 percent increase, Terzioğlu added.

In June, Turkcell was ranked Turkey's second most valuable brand of the year with a brand value of $1.96 billion.

According to the London-based Brand Finance valuation consultancy's list of top 100 Turkish brands for the year, Turkcell's value was up 37 percent compared to last year.

In Turkey, GSM-based mobile communication began when Turkcell commenced operations in 1994.

Since then, it has continuously expanded its services based on mobile audio and data communication.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.