At Cannes, Assange wears shirt listing names of Gaza children killed by Israel

Julian Assange made his first major public appearance at the Cannes Film Festival on Tuesday, wearing a white T-shirt bearing the names of 4,986 Palestinian children killed in Gaza. The WikiLeaks founder used the red carpet to highlight the human toll of Israel's war on Gaza while attending the premiere of The Six Billion Dollar Man, a documentary about his life.

WikiLeaks founder Julian Assange returned to the public eye Tuesday wearing a white T-shirt bearing the names of 4,986 Palestinian children under 5 killed in Gaza, as he walked the red carpet at the Cannes Film Festival.

Assange, making his first major appearance since being released from a British prison last year, used the high-profile event to draw attention to the toll of Israel's war on Gaza. On his back, a sign read: "Stop Israel."

He was at Cannes to support The Six Billion Dollar Man, a new documentary about his life directed by American filmmaker Eugene Jarecki.

The film, a recent Golden Globe winner, charts WikiLeaks' explosive releases of classified documents, the years of political fallout, and the international campaign that led to Assange's release in 2024.

His appearance came nearly a year after he left London's high-security Belmarsh Prison under a plea deal with the US government. Assange had spent five years in prison fighting extradition and another seven holed up inside Ecuador's Embassy in London seeking asylum.



X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.